Podróżując po Polsce nie zapominamy o tym, by kilka dni przed wycieczką poszeprać w sieci i sprawdzić, które miejsca warto zobaczyć, w jakich parkach warto wybrać się na spacer oraz – oczywiście – gdzie zjeść pysznie, zdrowo i fit! Kraków należy do miast, do których uwielbiamy wracać. Zawsze odkryjemy nowe, ciekawe punkty na mapie, poznamy inspirujących ludzi i testujemy nowe lokale. Przedstawiamy wam naszą topkę miejsc, które skradły nasze podniebienia. Mamy nadzieję, że podzielicie się z nami waszymi spostrzeżeniami i rekomendacjami! Chętnie wrócimy do Krakowa i przejdziemy się szlakiem waszych ulubionych miejscówek!

Vegab

gdzie: Starowiślana 6
więcej info: tutaj

Vegab zajął pierwsze miejsce w rankingu na najlepszą restaurację 2017 roku według TripAdvisor. Nie mogliśmy więc przejść obok lokalu obojętnie! Vegab to…wegański kebab! Podawany w bułce lub w picie, z dodatkami warzyw, miksu składającego się z tofu bio, strączków i odrobiny białka pszenicznego tworzy przepyszną propozycję obiadową lub lunchową! My skusiliśmy się na Beirut Maxxi i nabraliśmy siły na zwiedzanie całego Krakowa! Polecamy!

Wesoła Cafe

gdzie: Rakowicka 17
więcej info: tutaj

Do Wesołej Cafe trafiliśmy przypadkiem. Nie żałowaliśmy ani chwili! Najwięcej czasu spędziliśmy patrząc na menu – nie mogliśmy zdecydować się, czy wolimy zupę i talerz mocy, czy pełnoziarnisty wrap z pastą fasolową i awokado. Koniec końców wybraliśmy talerz mocy, w którego składzie znalazło się: indyk pieczony, komosa ryżowa, warzywa korzeniowe (marchew, seler, pietruszka, cebula), świeży szpinak baby, rukola, kapusta czerwona, sos orzechowy z chilli, czarny i biały sezam. Mnóstwo dobroci za jedyne 22 złote! Następnym razem zajdziemy tu na śniadanie – wyglądało przepysznie!

Zielonym do Góry

gdzie: Lwowska 1
więcej info: tutaj

Jeśli zdecydujecie się wybrać do „Zielonym do Góry” koniecznie spróbujcie nietypowej wersji gołąbków z czerwonej kapusty, nadziewanych kaszą gryczaną, twarogiem i wieprzowiną, podawanych z sosem musztardowym – są przepyszne! Podczas kolejnej podróży do Krakowa wrócimy tu, żeby spróbować kiszonych warzyw w kremowej polencie z piersią kurczaka kukurydzianego.

Bistro Bene by Tomasz Leśniak

gdzie: ul. Świętego Krzyża 17
więcej info: tutaj

W Bistro Bene zjedzą i ci, którzy preferują lekkie posiłki i ci, którzy wolą konkrety, takie jak pizza, czy calzone. My skusiliśmy się na pudding chia z mlekiem kokosowym, wanilią i miodem polany musem z mango i przystrojony owocami. Był podany w uroczym garnuszku i smakował pysznie! W menu Bistro Bene znajdziecie cały dział Bene FIT – a w nim – jaglanki, kulki mocy Ani Lewandowskiej, owsiankę, ryżankę, czy smoothies. Pycha!

Sissi Restaurant & Wine

gdzie: Krupnicza 3
więcej info: tutaj

W Sissi skusiliśmy się na talerz warzyw z dipami, spaghetti warzywne z kaszą jaglaną oraz na szpinakowe ciasto. Do tego organiczna kawa i pyszny obiad na bogato zaplanowany!